"Egy szappanbuborék is egy világ,
s egy világ is egy szappanbuborék."
(Reményik S.)



2012. augusztus 22., szerda

Rózsa variációk...



Az ötletet pedig az adta, hogy ebben a rekkenő hőségben szükségem volt valami természetes frissítő testpermetre. A kertem futórózsáin rengeteg virág volt... már csak a szirmokat kellet összegyűjtenem.
Lukrécia oldala mostanában a kedvenc olvasmányaim köze tartozik. Rengeteg információt és segítséget ad, ha esetleg kedvet kapnál a természetes kozmetikumok készítéséhez! :-)
Sok kencének, krémnek, deonak a rózsavíz az egyik alapanyaga. Ezt házilag szerettem volna elkészíteni, íme a leírás:

Rózsavíz készítése meleg eljárással:

Az összegyűjtött (vegyszer mentes) rózsaszirmokat egy hőálló üvegtálba tettem és kétszeres mennyiségű desztillált vízzel felöntöttem. Lassú tűzön lefedve elkezdtem melegíteni. Forrás után leemeltem a tűzről. Ezután a főzetet hagytam kihűlni. A szirmokat jó 12 óra elteltével egy műanyag szitán átszűrtem. A kész rózsavizet a későbbiekben a hűtőben tároltam, így hosszabb ideig eltartható. Készítettem belőle testpermetet, golyós deot a maradékot pedig a rózsa szappanomhoz használtam fel.


A szappanhoz az egyik kedvenc receptemet választottam. :-)

Összetevők:
  • olíva, pálma, kókusz, mandula, búzacsíra olaj, shea vaj, rózsavíz, kókusztej
  • titán-dioxid, rózsaszín kozmetikai pigment
  • illat: pálmarózsa és rózsa illóolaj

Több formával dolgoztam. Kipróbáltam egy számomra új technikát, a massza másik fele pedig stílusosan rózsa szilikonformába került. A szappant már teszteltem... a test permet és deo napi használatban van. :-)

1 megjegyzés:

  1. Szuper!Érzem az illatát!!!!Én is régóta szívesen veszem az ötleteket Lukréciától...:)))A shea vajas dezodort és a golyósat is használjuk a receptje alapján,sőt krémet,ajakápolót is csináltam már.
    De olvastam tőle még egy rózsás receptet:rózsaolaj-hazilag...szerintem érdemes lenne még ebbe is belefogni,amíg lehet és van rózsaszirom....:)))

    VálaszTörlés